Pengikut Setia !


Khamis, 14 Februari 2013

twitter punye drama.(nak bash dia konon!)

salam all reader!
arghh hari ni baru terasa nk update blog.
sebenarnya jari comel nih malaz sangat nk bergerak
.but de benda yang kena cakap jugak.
tadi dapat broadcast msg dekat bbm
dyeorg bagi twitter sorang budak ni.katanya menghina islam! astagfirullahalaaziim.
pew nak jadi lha budak zaman sekarang nih.(asal aku nih zaman dulu ker?)
hehehe
pe pon aku masih berfikiran waras walaupon aku der banyak masalah aku bersykur sbb aku masih ingat untuk rujuk kepada penciptaku.


















@farahiris

ramai y maki hamun dyer.aku ader gk terbaca kat twitter dye.dyer mara sbb mak dy meninggal n mungkin dye x dapat trima knyataan. and dyer ada cakap ayah dyer rogol dyer.kesian sebenarnya dengan nasib dyer,cuma mungkin dye tersalah jalan. korang y maki2 dy beribu2 tuh baik lah nasihat dye.pahala pon dapat..dari dok maki x der beza korang n dyer taw tak.orang macam ni kne la didik n asuh baik2 bukan serabutkan fikiran dyer..kita ni sama2 manusia. tolonglah hormati manusia.
ader hadis y mngatakan.
khoirun naas anfaauuhum linnaass
sebaik2 manusia adalah yang memberi manfaat kepada manusia lain.
aku tahu aku pon bukan baik sangat
tapi tolong lah
sekurang2nya aku tah n menghormati orang lain
aku cakap macam ni x bermakna apa y dyer buat tuh betol..tapi tolong la..nasihat der...doakan allah buka pintu hati dyer untuk taubat n terima keadaan sebenar
doakan allah ampunkan dosa dya.
setiap manusia ade wat sala dalam hidup dyeorang macam tuh jugak aku.aku buat entry ni bukan utk nasihat dyer.tapi nak nasihat orng sekeliling yang maki hamun dyer,
sampai anta messge suro bash dyer!!! bash dyer! aer korang dapat kalau bash dyer pon.
tolong lah hidup secara orang berakal..bukan hidup dengan fikiran yang cetek dan kolot.
tapaya nak tunjuk y korang tuhh mulia kalau dengan cara maki hamun orng macam dyer,,aku tgok tadi yang dok maki hamun tuh. pakai pon ta tutop aurat..nak maki orang,,,jaga diri tuh lebih baik dari maki orang..kalau ye pon kau ta suker cara dy..aku nasihat dyer.
k la lagi panjang aku nak marah.tapi aku tanak tambah dosa aku.

jari comel menulis.....

Tiada ulasan:

comment ye