Pengikut Setia !


Rabu, 20 April 2016

Masih mencari keampunan

Sentiasa ingat allah ada disisi,, tunduk pada allah,, yakin dengan allah,, taat perintah allah,, jangan takut dengan ujian,, ingat!! Semkin dekat kau dengan allah semakin banyak ujian yang akan menimpa kau,, disitu kau akan mempuat keputusan,, untuk ragu dengan kebesaran allah atau meminta pertolongan dari allah,, yakinlah allah akan terus terusan mnguji kamu selagi kamu termampu, kerana allah sayangkan kamu,, disaat kamu sedih kamu ingat pada allah,, apa di waktu gembira kamu ingat pada allah,? Aku juga manusia yang banyak khilaf, banyak dosa,,, terlalu murah harga neraka utk diri inj,, terlalu banyak dosa yang dilakukan,,, kadang ramai yang pertikai tentang dosa silam yang terlalu kelam,, pahit utk ditelan,, tapi akh redha,, hari ini dosa ku menjadi bualan mulut manusia,, jangan lupa,, masa berjalan, bumi berputar,, aku masih mencari dan mengharap syurga sedang aku tahu diri ini langsung tidak layak untuknya,, tapi aq tak akan putus asa,, berubah sedikit demi sedikit,, mengharap doa dari semua org, bukan cemuhan, bukan juga tomahan,, yanga ku harap doa kalian utk bantu aku mencapai syurganya,, sesungguhnya mati itu pasti,, mungkin hayat aku satu hari lagi, mungkin juga satu jam lagi, mungkin 1 minit lagi, siapa tahu??? Xada siapa tahu bila ajalnya akan tiba,, sbb itu aku ikhlaskan hati utk berubah, mungki ramai yang hanya nampak pada kejahatan aku,, tapi aku xsalahkan sapa2 sbb lumrah manusia,, yang jahat akan dikenang yang baik terus dibuang,, ya allah ya tuhanku, sesungguhnya hambamu yang kerdil ini mengharapkan keampunan darimh,, mengharapkan keredhaan darimu,, aku mengharapkan hidayahmu,, sungguh besar permintaan ku ini jika ingin dibandingkan dengan ketaatan ku padamu,, ampunkan aku ya tuhan,, aku merindu rahmat dan kasih sayangmu dalam hidupku,, meski aku sering mengulangai dosa2 dan noda yang menjanjikan pada aku azab dan semgsara, namun aku sedar sesungguhnya keampunanmu tiada bertepi,, aku sedar diri ini hamba yang mungkir pada janji2, ya allah, sesungguhnya kau maha pengasih,,
By:siti mashitah binti inteka khussain
#soryifbanyaktypo

Tiada ulasan:

comment ye