Pengikut Setia !


Rabu, 22 Jun 2016

Semua yang berlaku bukanlah kebetulan!

dari dulu sampai sekarang, aku tetap percaya everything happens for reason. Dan tak ada kebetulan dalam dunia ni. 
Dan kalau ada, ia cuma ada dua jenis sahaja kebetulan. Anda tahu apakah jenis jenis kebetulan itu?

1. Kebetulan yang diatur oleh Tuhan
2. Kebetulan yang diatur oleh manusia. 

Bila aku reminiscing lots of thing that happen dalam hidup aku untuk beberapa tahun ini, I guess I starting to understand it. Sama ada manusia yang muncul dalam hidup kita walaupun sekejap, actually teach us lots of thing. Or maybe one thing that will change our perception about life. 

2015&2016, banyak mengajar aku tentang pengalaman hidup. And I was lucky Allah tak biarkan aku keseorangan. DIA hadirkan beberapa orang manusia dalam hidup aku, ajar aku erti sabar and lots of thing. Mungkin manusia-manusia yang DIA hadirkan itu tak lagi berada dalam kehidupan aku, but aku appreciate kehadiran mereka yang sekejap. 

Till then and now, aku masih tak percaya pada perkataan kebetulan!! 

Tiada ulasan:

comment ye